کد خبر : 4340
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1393 - 16:07
675 views

فشار افکار عمومی “سونامی استیضاح” را فرونشاند

فشار افکار عمومی “سونامی استیضاح” را فرونشاند

سید محمد سادات‌ابراهیمی به “تدبیر” می گوید: «به این دلیل که افکار عمومی با استیضاح‌ها مخالف است برخی جرات ندارند به صراحت موضوع استیضاح وزیران را مطرح کنند.» به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شوشتر و گتوند، محافظه‌کاران مجلس اصولگرای نهم بازی با ابزار “استیضاح” را به خوبی بلد هستند.

سید محمد سادات‌ابراهیمی به “تدبیر” می گوید: «به این دلیل که افکار عمومی با استیضاح‌ها مخالف است برخی جرات ندارند به صراحت موضوع استیضاح وزیران را مطرح کنند.»

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شوشتر و گتوند، محافظه‌کاران مجلس اصولگرای نهم بازی با ابزار “استیضاح” را به خوبی بلد هستند. پس از انتشار اخباری مبنی سونامی استیضاح که استارت آن با استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم زده شد، محافظه‌کاران و تندورهای مجلس شروع به تکذیب این اخبار کردند که استیضاح هیچ وزیری در دستور کار مجلس و نمایندگان نیست.

هنوز چند روز از استیضاح وزیر علوم نگذشته بود که عابد فتاحی نماینده ارومیه به تدبیر گفت: «سونامی استیضاح در راه است و برخی نمایندگان می‌خواهند وزیران آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور را استیضاح کنند.»

وزیر کشوری که از بدنه جریان اصولگرایی به دولت تدبیر و امید راه یافته بود حالا قرار است به دست هم فکرانش استیضاح شود.

گرچه همان زمان برخی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس این خبر را تکذیب کردند و در عین حال بیان کردند که «استیضاح جدیدی» در دستور کار نیست بلکه این استیضاح‌ها مربوط به زمان پیش از استیضاح وزیر علوم بود.

این در حالی است که سید محمد سادات‌ابراهیمی بر این باور است که «به این دلیل که افکار عمومی با استیضاح‌ها مخالف است برخی جرات ندارند به صراحت موضوع استیضاح وزیران را مطرح کنند.»

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس به خبرنگار سیاسی “تدبیر” می‌گوید: «اقلیتی که در مجلس به دنبال استیضاح وزیران دولت یازدهم هستند راه به جایی نخواهند برد. گرچه آنان می‌خواهند وزارتخانه‌ها را با ابزار استیضاح به چالش بکشند و رکود و سستی در دولت ایجاد کنند، اما بدنه مجلس مخالف چنین اقدام‌هایی است. بنابراین بعید است که تندروها عملا به این موضوع ورود پیدا کنند. در واقع این فشار افکار عمومی بود که سونامی استیضاح را فرونشاند.»

او درباره طرح استیضاح رحمانی‌فضلی وزیر کشور اصولگرای دولت تدبیر و امید گفت: «متاسفانه برخی افراد منش و مرام مشخصی ندارند. اگر بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باشد وزیر کشور فردی اصولگرا است که اصولگرایان مجلس طرح استیضاح او را امضا کرده‌اند. بنابراین مشخص است خواسته‌های آنان کوچک و منطقه‌ای است. به دلیل مشکلاتی که در حوزه انتخابیه دارند این وزیر را که از بدنه اصولگرایان است بر نمی تابند.»

این نماینده نزدیک به اصلاح‌طلبان ادامه داد: «مرام حزبی تاکید دارد که هر فردی باید به همفکرانش خود پایبند باشد  و از آنان حمایت کند. گرچه معلوم است برخی آقایان به تفکر حزبی هم اعتقاد چندانی ندارند و برای رسیدن به خواسته و مقصود خود حاضرند همه چیز را حتی همفکر خود را فدا کنند.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم با بیان اینکه مشکلات کنونی مردم غیر از مشکلاتی است که برخی در مجلس به دننبال آن هستند، تاکید دارد که «تا به حال استیضاح ها مانند طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش یا وزیر کشور جز مسائل سیاسی موضوع دیگری را در ذهن تداعی نمی‌کند. از سوی دیگر با استیضاح وزیر علوم آقایان متوجه شدند این استیضاح‌ها مورد قبول مردم قرار نخواهد گرفت بنابراین به نوعی دارند خود را از معرض افکار عمومی جامعه خارج می‌کنند و در پشت پرده برنامه‌های خود را جلو می‌برند.»

سادات‌ابراهیمی هم چنین به “تدبیر” می گوید: «بهتر است مجلس نیز مانند دولت تدبیر و امید مشی اعتدال را در پیش بگیرد چرا که میانه‌روی بهترین راه برای اداره کشور است.»

او بیان کرد: «در حال حاضر دولت با چالش مذاکرات هسته‌ای روبرو است. بنابراین باید صدای واحدی از درون کشور به خارج برسد که همان حمایت از دستگاه دیپلماسی است اما برخی می‌خواهند در این فاصله نقش دستگاه دیپلماسی کشور را تضعیف کنند اما دنیا به خوبی می‌داند که تیم مذاکره کننده مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و افکار عمومی جامعه است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر