کد خبر : 5562
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 5:06
728 views

سازه‌های آبی شوشتر+ تصاویر

سازه‌های آبی شوشتر+ تصاویر

مجموعه‌ جهانی سازه‌های آبی شوشتر یکی از مجموعه آثار تاریخی و زیبای ایران است که قدمت آن به زمان ساسانیان برمی‌گردد. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مجموعه‌ جهانی سازه‌های آبی شوشتر یکی از مجموعه آثار تاریخی و زیبای ایران است که قدمت آن به زمان ساسانیان برمی‌گردد. بنا بر گفته‌ باستان‌شناسان، سازه‌های

مجموعه‌ جهانی سازه‌های آبی شوشتر یکی از مجموعه آثار تاریخی و زیبای ایران است که قدمت آن به زمان ساسانیان برمی‌گردد.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مجموعه‌ جهانی سازه‌های آبی شوشتر یکی از مجموعه آثار تاریخی و زیبای ایران است که قدمت آن به زمان ساسانیان برمی‌گردد. بنا بر گفته‌ باستان‌شناسان، سازه‌های آبی شوشتر شگفت انگیز‌ترین میراث بشر است.

سازه‌های آبی شوشتر در دوره ساسانی برای استفاده از آب به عنوان محرک آسیاب‌های صنعتی آن زمان استفاده می‌شد که فضا‌ها و کاربری این مجموعه جهانی و تاریخی از آسیب‌ها، آبشار‌ها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم به منظور انتقال آب کارون به تمام نقاط شهر و حتی شهرهای دیگر احداث شد.

آسیاب‌های مجموعه جهانی سازه‌های آبی شوشتر تحت تملک شخص و خصوصی است و نظارت و مراقبت آن با اداره میراث فرهنگی شهرستان‌ شوشتر است.

این مجموعه تاریخی در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹ مصادف با ۵ تیر ۱۳۸۸ در شهر سویل اسپانیا به عنوان نظام آبی، تاریخی شوشتر در فهرست آثار جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسید.

1 2 3 4 5 6 7

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر