کد خبر : 3423
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1393 - 23:50
627 views

روشی استثنایی برای باهوش کردن نوزادان یک روزه

روشی استثنایی برای باهوش کردن نوزادان یک روزه

نوزاد از بدو تولد نیازمند توجه برای افزایش هوش خود است که والدین با یک راهکار ساده می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند. به گزارش سفیر شوشتر، پژوهشگران با مطالعه بر روی نوزادان ۱۲ الی ۲۰ روزه دریافته‌اند حضور مادران در کنار نوزادان و به ویژه خوش اخلاق بودن مادر می‌تواند در تقویت هوش

نوزاد از بدو تولد نیازمند توجه برای افزایش هوش خود است که والدین با یک راهکار ساده می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

به گزارش سفیر شوشتر، پژوهشگران با مطالعه بر روی نوزادان ۱۲ الی ۲۰ روزه دریافته‌اند حضور مادران در کنار نوزادان و به ویژه خوش اخلاق بودن مادر می‌تواند در تقویت هوش نوزاد از همان روزهای اول بسیار موثر باشد.
گفتنی است،‌براساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه نیویورک، نوزادان در روزهای اول در صورت حضور بیشتر مادر در کنار آنها نورون سازی مغزی بیشتری انجام می‌دهند و در نتیجه هوش آنها تقویت بیشتری می‌یابد.
پژوهشگران اعتقاد دارند محبت و نوازش مادر می‌تواند تأثیر مثبت بر تولید نورون‌های مغزی نوزاد داشته باشد.
کارشناسان امیدوار هستند، از این تحقیق می‌توانند برای درمان اختلالات مغزی که در دوران نوزادی و شیرخوارگی نوزادان رخ می‌دهد، استفاده نمایند.
پژوهشگران این نتایج را با انجام فیلم برداری ۱۰۰ ساعته و همینطور خوانش نوار مغزی نوزادان داوطلب که در کنار مادران خود بوده‌اند به دست آورده‌اند و روند فعالیت مغزی را در این زمان‌ها بسیار بالا شناسایی کرده‌اند، پژوهشگران به نو مادران توصیه می‌کنند در هفته‌های اولیه پس از فراغت از زایمان اوقات بیشتری را در کنار نوزادان خود سپری نمایند.
منبع:باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر