کد خبر : 5424
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1393 - 16:36
639 views

تخریب ویلاهای حریم سازه‌های آبی شوشتر

تخریب ویلاهای حریم سازه‌های آبی شوشتر

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شوشتر از تخریب چهار ویلا در عرصه سازه‌های آبی تاریخی این شهرستان خبر داد. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایسنا، علی‌محمد چهارمحالی اظهار کرد: تعدادی ویلا در مسیر رودخانه کارون شاخه گرگر پایین‌تر از پل کشتارگاه و نیایشگاه صابئین ساخته‌ شده بود که به عرصه

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شوشتر از تخریب چهار ویلا در عرصه سازه‌های آبی تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایسنا، علی‌محمد چهارمحالی اظهار کرد: تعدادی ویلا در مسیر رودخانه کارون شاخه گرگر پایین‌تر از پل کشتارگاه و نیایشگاه صابئین ساخته‌ شده بود که به عرصه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر تعرض کرده بود لذا این مساله را از مراجع قضایی پیگیر شده‌ایم.

وی با اشاره به این که دادستان عمومی شهرستان در این زمینه همکاری بسیار خوبی کرده است، تاکید کرد: ویلاهای ساخته‌ شده در حریم و عرصه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر بود و به این دلیل باید حتماً تخریب می‌شد و دادستان شوشتر نیز در این زمینه همکاری بسیار نزدیکی داشته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شوشتر گفت: حفاظت از آثار تاریخی را به جد انجام می‌دهیم و با متعرضان به حریم و عرصه این آثار برخورد جدی خواهیم کرد.

چهارمحالی با اشاره به این که حفاظت از آثار تاریخی بدون تسامح انجام می‌شود، افزود: همکاری دادستان شهرستان در مبارزه با متعرضان به حرایم آثار تاریخی بسیار خوب بوده و به این دلیل در این زمینه بسیار فعالانه عمل خواهیم کرد.

۱۳ اثر شهرستان شوشتر در قالب یک پرونده ثبتی با عنوان منظومه آبی شهرستان شوشتر در یونسکو به ثبت جهانی رسیده و دهمین اثر ثبت جهانی ایران به شمار می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر