کد خبر : 8056
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 17:50
748 views

بازدید مدیر کل نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی از کشت و صنعت امام خمینی(ره)

بازدید مدیر کل نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی از کشت و صنعت امام خمینی(ره)

به گزارش سفیرشوشتر ، مدیر کل نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی از مزارع کلزا کشت و صنعت امام خمینی بازدید به عمل آورد. مدیر کل نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی ، پس از بازدید از مزارع کلزا و عملیات برداشت نیشکری، اظهار داشتند با توجه به بارندگی­های زیاد، عملاً برداشت نیشکر را به تأخیر انداخته

به گزارش سفیرشوشتر ، مدیر کل نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی از مزارع کلزا کشت و صنعت امام خمینی بازدید به عمل آورد.

مدیر کل نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی ، پس از بازدید از مزارع کلزا و عملیات برداشت نیشکری، اظهار داشتند با توجه به بارندگی­های زیاد، عملاً برداشت نیشکر را به تأخیر انداخته بود اما خوشبختانه با بررسی شرایط موجود، در وضعیت خوبی قرار داریم و امیدواریم حداقل ۸۵۰ هزارتن شکر از سطح مزار نیشکر در خوزستان تولید گردد.

هزار جریبی افزود: در حوزه شکر برنامه­هایی در دست اقدام است که با تأمین ما به التفاوت قیمت تمام شده شکر و فروش به مردم، و پرداخت به کارخانجات تولیدی شکر اعم از چغندر قند و نیشکر، در جهت حمایت لازم از صنعت قند و شکر از مهمترین اهداف وزرات جهاد کشاورزی می باشد.

وی ادامه داد: در راستای تأمین مواد غذایی و افزایش ضریب خود اتکایی، سیاست های حمایتی دولت به دنبال خوداتکایی است و در افق ۱۴۰۴ پیش بینی می شود ۹۰% به خوداتکایی برسیم و عملاً نیازی به واردات نخواهیم داشت که در طول این مدت با هدف تولید و حمایت از تولید کننده است و برنامه ریزی به نحوی باشد که هم از تولید کننده حمایت شود و هم میزان نیاز واقعی کشور تأمین شود.

امیدواریم با دو رویکرد وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی، یعنی کاهش مصرف سرانه شکر و فرهنگ مصرف باعث شود مصرف کمتر یک روند ثابتی داشته باشد و از طرفی واردات شکر هم به صورت مدون و در دست دولت، با نظارت و کنترل دقیق باشد به گونه­ای که هیچ ضربه ای به تولید کننده وارد نشود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان خوزستان نیز در ادامه بیان نمود که از مجموع ۲۰۰هکتار کشت کلزا، انتظار می رود ۲٫۵ تن دانه کلزا در هکتار برداشت گردد. با توجه به تحقیقات بعمل آمده تناوب کشت کلزا با نیشکر سبب کاهش ۲۵ درصدی عملیات تهیه زمین و افزایش عملکرد در واحد سطح شده است.

سید عبدالرضا سید احمدی ابراز امیدواری کرد با توجه به مزارع کلزای ایجاد شده در این شرکت، و با حمایت های در نظر گرفته شده، این محصول یکی از محصولات مهم در تناوب های زراعی نیشکر در سایر شرکت های نیشکری قرار گیرد.

در این بازدید مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان و کارشناس مسئول چغندر قند وزرات جهاد کشاورزی حضور داشتند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر