کد خبر : 3976
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1393 - 10:25
664 views

اگر تا پایان امسال تحریم ها تمام نشود ما آنها را خواهیم شکست

اگر تا پایان امسال تحریم ها تمام نشود ما آنها را خواهیم شکست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر هلند در تهران خطاب به وی گفت: در صورتی که تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت و دولت ایران تا پایان امسال تمام نشود ما آنها را خواهیم شکست. به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایسنا، محسن رضایی در دیدار روز یکشنبه خود با سفیر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر هلند در تهران خطاب به وی گفت: در صورتی که تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت و دولت ایران تا پایان امسال تمام نشود ما آنها را خواهیم شکست.

به گزارش سفیر شوشتر به نقل از ایسنا، محسن رضایی در دیدار روز یکشنبه خود با سفیر هلند در تهران، اظهار داشت: با وجود وضع تحریم های ظالمانه از سوی غرب علیه کشور ما، دولت جمهوری اسلامی ایران سعی کرد بر اساس رویکردی تعاملی حقوق ملت را استیفا کند اما ظاهرا سران نظام سلطه زبان دیپلماتیک و مذاکره با ایران را نمی دانند و من از شما می خواهم که از طرف ما به آنها بگویید اگر تا پایان امسال این تحریم ها تمام نشود ما آنها را خواهیم شکست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در پی تعامل با دیگر کشورها بوده است، افزود: با وجود تعهد طرف غربی در مذاکرات هسته ای با ایران مبنی بر جلوگیری از وضع تحریم های جدید، شاهد بودیم که در چند مرحله این تعهد از سوی آنها نقض شد و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی مشمول تحریم های جدید شدند که این نشان می دهد آن کسی که تعامل و گفتگو را نمی فهمد غرب است نه جمهوری اسلامی ایران.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این نکته که شناخت غرب از ایران همواره یک شناخت کلی و مبتنی بر شنیده ها و توهمات بوده نه شناخت از نزدیک و واقعی، ادامه داد: به نظر من اگر غرب بخواهد در چارچوب منافع طرفین به حل مسائل فیمابین بپردازد جز با شناخت علمی و واقعی و به دور از سیاست زدگی چاره ای ندارد.

محسن رضایی با تاکید بر این مسئله که اسلام و دموکراسی هیچ تناقضی با هم ندارند، گفت: احترام به حقوق بشر جزء متن اسلام است و در ایران، از مردم گرفته تا دولت و حاکمیت همگی بر این اصول واقفند اما شما با وجود نقض گسترده حقوق بشر در غرب مانند همین قضیه اخیر فرگوسن در آمریکا همواره با اهداف سیاسی ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنید.

وی با اشاره به اینکه ایران در امر مبارزه با تروریسم از ابتدا و بدون کوچکترین اغماضی فعال بوده است، افزود: مثلا در مورد داعش که تولد و ساماندهی آن بسیار شبیه القاعده است، ایران از ابتدا موضع روشن داشت ولی آمریکا و دیگر کشورهای غربی و حتی برخی دول مرتجع عربی تا زمانی که منافع مشخص خودشان تهدید نشد از آنها علیه مردم و دولت سوریه و عراق حمایت مالی، معنوی، لجستیکی و نظامی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به عنوان شاهد مثالی بر گفته های خود به حضور دست کم ۲۰۰ شهروند هلندی در صفوف تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: بر مبنای محاسبات علمی این تعداد حضور فعال به معنای هم فکری حداقل ۱۵ هزار نفر هلندی ها با آنها در کشور هلند است.

رضایی در پایان با اشاره به دیدار دکتر روحانی با نخست وزیر هلند در سفر سال قبل نیویورک و نیز نشست دکتر ظریف با وزیر خارجه این کشور، روابط دو کشور را در دوره جدید خوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر می رسد با توجه به دغدغه های مشترک، امکان همکاری دو کشور در حوزه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم وجود دارد.

گفتنی است سفیر هلند در تهران نیز که تحصیلاتی در حوزه اندیشه سیاسی ایران و اسلام دارد در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، گفت: من درباره بحث تحریم ها و موضوع مذاکرات نظرات شما و مسئولین ایران را منتقل می کنم و از ملاقات با شما می فهمم که مسئولین ایرانی با وجود برخی اختلاف نظرهای داخلی، در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی اتفاق نظر دارند و این برای من جالب است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر