کد خبر : 8122
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 16:11
744 views

آغاز کوچ بهاره یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری شوشتر به مناطق ییلاقی

آغاز کوچ بهاره یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری شوشتر به مناطق ییلاقی

جمشید رضایی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و شرایط آب و هوایی، عشایر این شهرستان به‌همراه ۶۰ هزار رأس دام سبک، کوچ خود را آغاز کردند. وی افزود: کوچ عشایر به مناطق ییلاقی از ۱۵ فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ ادامه دارد. رئیس اداره امور عشایر شوشتر با اشاره به

جمشید رضایی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و شرایط آب و هوایی، عشایر این شهرستان به‌همراه ۶۰ هزار رأس دام سبک، کوچ خود را آغاز کردند.

وی افزود: کوچ عشایر به مناطق ییلاقی از ۱۵ فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ ادامه دارد.

رئیس اداره امور عشایر شوشتر با اشاره به اینکه کوچ عشایر به دو صورت درون استانی و برون استانی انجام می‌شود گفت: در کوچ درون استانی عشایر از مناطق جنوبی به مناطق شمالی استان کوچ کرده، همچنین برخی دیگر از عشایر برون کوچ هستند که عمدتاً به استان‌های همجوار مانند چهارمحال و محال بختیاری و اصفهان حرکت می‌کنند.

رضایی پیرامون خدمات ارائه شده در مسیر کوچ یاد آور شد: در طول مسیر عشایر کوچ‌رو، خدمات و تمهیداتی از قبیل تأمین آب شرب، آرد، توزیع سیلندر گاز، بهداشت و درمان، هماهنگی با نیروی انتظامی، هلال احمر و اداره دامپزشکی جهت تحت پوشش قرار دادن ایل و دام‌هایشان در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی تعداد دام سبک عشایر شوشتر را ۱۰۰ هزار رأس دام عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ هزار رأس دام متعلق به عشایر کوچنده و ۴۰ هزار رأس دیگر مربوط به عشایر ساکن شهرستان است.

رضایی در پایان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری در این شهرستان خاطر نشان کرد: یک‌هزار خانوار عشایری ساکن دائمی شوشتر، و یک هزار و ۵۰۰ خانوار کوچنده هستند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انتخاب سردبیر